Mano palyginimas: ką apsimoka statyti – vieno ar dviejų aukštų namą

Kai su vyru buvome jauni, svajojome išvykti iš kaimo į miestą. Bet išpildžiusi savo svajonę ir pagyvenusi čia apie 10 metų supratau, kad nesu miesto gyventoja. O savo vaikams noriu suteikti daugiau laisvės, gryno oro, normalaus maisto ir bendravimo. Įskaitant, aš negaliu gyventi be gyvūnų, o bute su kaimynais tai nerealu. Šeimos taryboje nusprendėme, kad išvykstame ir susirasime namą arčiau miesto, gretimuose kaimuose.

Namų projektai

Kaip paaiškėjo, statyti savo jėgomis ar net pasitelkus samdomą įmonę yra kur kas pigiau nei pirkti gatavą privatų namą. Ir natūralu, kad su vyru pradėjome ginčytis: kas yra pelningiau – statyti vieno aukšto namą ar dviaukštį? Be privalumų, vis dar yra patogumo ir saugumo klausimas.

Medžiagų sąnaudos

Kad palyginimas būtų teisingas, pristatėme 100 kvadratinių metrų namą. Arba vieno aukšto bendro ploto, arba dviejų aukštų – kiekvienas aukštas po 50 kvadratinių metrų.

Fondas

Statant dviejų aukštų namą 50 kvadratinių metrų vienam aukštui, pamatų kaina sumažėja beveik perpus (lyginant su 100 kvadratinių metrų vieno aukšto namu). Tai taip pat taikoma betono liejimui ir poliniams pamatams.Galbūt statybininkai siūlys sustiprinti pamatų gylį (nes dviejų aukštų apkrova bus didesnė), bet bet kokiu atveju pinigų sutaupymas akivaizdus.

Dviejų aukštų namo pamatai

Be finansinio rodiklio, verta atsižvelgti į tai, kad jei sklypas nedidelis – 5-6 arai, 100 metrų vieno aukšto namas užims per daug vietos lyginant su 50 metrų dviejų aukštų namu. Žemės taupymas taip pat yra labai svarbus klausimas, ypač jei norite svetainėje įrengti daržovių sodą ar sodą.

Sienos, dailylentės

Dviejų aukštų pastato sienų plotas yra didesnis nei vieno aukšto pastato. Todėl statybai reikės daugiau medžiagų. Ir tolimesnis apkalimas kainuos brangiau.

Be to, nuo darbų kiekio priklausys ir statybininkų darbas. Nors iš patirties rangovai čia ne nuolaidą duoda, o nustato darbų kainą apskritai. Jie taip pat prideda aukštų darbų ir pastolių išlaidas.

Todėl tai, ką sutaupote ant pamatų, dažniausiai visiškai padengia sienų ir jų statybos darbų išlaidas.

Stogas

Kaip man paaiškino statybininkai, viena brangiausių dalių – geras stogas. Pasirodo, statant dviejų aukštų namą teks išleisti perpus mažiau pinigų.

Stogo konstrukcija

Kopėčios

Aišku, kad vieno aukšto name jo tiesiog nėra. Ir už tai nebus jokių išlaidų. Bet kokius laiptus statyti antrame aukšte, priklausys nuo jūsų norų ir galimybių. Galite apsieiti su labai nebrangiais variantais, pradedant nuo 20 000, arba galite įdiegti rankų darbo kaltinę konstrukciją, kainuojančią pusę milijono rublių.

Tačiau verta atsižvelgti ir į tai, kad laiptai „užima“ nemažą kvadratinių metrų plotą.

Grindys

Esant tokiam pačiam namo plotui, reikės tiek pat aukštų. Todėl šių išlaidų skirtumo praktiškai nebus.

Bet dviejų aukštų name taip pat reikia pastatyti grindis/lubas.Čia išlaidos bus didesnės.

Statybininkas

Šildymo ir elektros vamzdynai

Dviejų aukštų name, šildomame šildymo vamzdžiais, laidų įrengimo kaina vidutiniškai padidėja 30-40%. Elektra kainuos 10-15% brangiau. Visa tai atsitinka dėl sienų aukščio ir atitinkamai daugiau medžiagų. Bet palyginus su pamatų, sienų ir stogo išlaidomis, tai nedidelės sumos.

Jei gaminate židinį ar kieto kuro katilą su kaminu, tai natūralu, kad dviejų aukštų name jis bus ilgesnis. Ir tai yra dar viena finansinė kaina.

Kiti vieno aukšto namo pliusai ir minusai

Didelis teigiamas vieno aukšto namo aspektas skirtas šeimoms, kurios turi mažų vaikų. Nebijosite, kad jie nukris nuo laiptų. Jie visada yra jūsų prižiūrimi.

Vieno aukšto namo išlaikymo išlaidos, sugedus ar pakeitus kai kurias konstrukcijas, bus pigesnės. Visų pirma, nereikia leisti pinigų darbui naudojant pastolius – užtenka viską daryti nuo žemės arba naudotis įprastomis kopėčiomis.

Meistras su darbininku namo statybos metu

Didelis vieno aukšto namo privalumas man yra tai, kad mano namuose grindis valo robotas dulkių siurblys. Paleidžiate jį tam tikrą laiką ir nesijaudinate, kad jis nukris nuo antro aukšto laiptų.

Kiti dviejų aukštų namo pliusai ir minusai

Dviejų aukštų privalumas – galimybė antrame aukšte įrengti miegamuosius. Pirmajame visada triukšmingas gyvenimas, o antroje galite atsipalaiduoti per dieną, nekreipdami dėmesio į kitus šeimos narius.

Jei aplink namą yra vaizdinga vietovė, balkonas ir apžvalgos aikštelės galimybė bus privalumas.

Pagrindinis dviejų aukštų namo trūkumas man – įprasti laiptai. Aš tiesiog jų labai bijau.Mano mama senatvėje leisdamasi iš įprastų laiptų privačiame name du kartus susilaužė koją. Ir aš taip pat nesu jaunesnis. O vaikai dar labai įkyrūs ir laksto kaip išprotėję. Bet tai yra mano asmeninės baimės.

Kalbant apie saugumą, reikia suprasti, kad privatūs namai yra labiau jautrūs gaisrams. Kaimynų griuvimas, nekokybiška instaliacija, dujų balionai (mūsų šalyje dujofikacija palieka daug norimų rezultatų), malkomis kūrenamos krosnys – visa tai padidina pavojaus šaltinius. O būdamas antrame aukšte, bandydamas pabėgti nuo gaisro, gali nukentėti kur kas labiau.

Laiptai name

Apatinė eilutė

Vis dar verta manyti, kad nėra tikslaus atsakymo į klausimą, ką statyti pelningiau - vieno aukšto ar dviejų aukštų namą. Viskas priklauso nuo vietovės, statybinių medžiagų, projektavimo ypatybių ir rangovo. Bet jei imsime maždaug tuos pačius parametrus, daugelis statybininkų pasakys, kad vieno aukšto namas kainuos 5-10% daugiau nei dviejų aukštų namas.

Kur tiksliai galite sutaupyti statybų metu, parodyta šioje lentelėje: „+“ yra pigesnis, „–“ yra brangesnis.

Indeksas Kotedžas Dviejų aukštų namas
Elektros instaliacija +
Žemė +
Priežiūros kaina +

Vis dėlto su vyru padarėme išvadą, kad geriau būti šiek tiek brangiau, bet saugiau. Todėl vieno aukšto namas man tikrai geriau. Nors suprantu, kad tam teks išleisti šiek tiek daugiau pinigų. Ir tai užims daugiau vietos svetainėje. Bet aš netgi džiaugiuosi – mieliau turėčiau vištas ir triušius, nei visą dieną arčiau žemę, apkraunu nugarą. Gyvūnai man artimesni nei agurkai ir pomidorai.

Palikite komentarą
  1. Aleksandras

Šiemet nebėra jokio palyginimo!!!
    Statybinių medžiagų kainos perėjo per ERDVĘ!!!
    Nesvarbu, ar tai vieno ar dviejų aukštų, galite pamiršti!!!